11 stycznia 2016

Moja pielęgnacja w czasie ciąży: CIAŁO i HIGIENA INTYMNA

W czasie ciąży moja pielęgnacja całego ciała jakoś mocno się nie zmieniła. W dalszym ciągu używałam i używam swoich ulubieńców. Także zobaczcie jak pielęgnuję twarz oraz włosy ;) Dzisiaj zapraszam Was na ostatni post z tej serii. Wspomnę w nim troszkę o pielęgnacji ciała i higieny intymnej. Z czasem mam nadzieję, że napiszę posty na temat pielęgnacji dziecka ;) Ale o tym kiedyś :P
Moja pielęgnacja w czasie ciąży: ciało - zdjęcie produktów

CIAŁO

Pielęgnacja pod prysznicem

Do pielęgnacji ciała, gdy się myję, stosuję teraz najczęściej żel pod prysznic Babydream dla mamy. Sięgnęłam po niego, ponieważ zawiera on oleje migdałowy i sojowy, które natłuszczają skórę, która następnie jest delikatna w dotyku. Żel ten nakładam na bambusową rękawicę, którą masuję brzuch, uda i pupę. Następnie masażerem z wypustkami myję tylko biodra oraz uda. Dzięki temu poprawiam ukrwienie tych partii ciała.
Zdjęcie produktów używanych do pielęgnacji ciała pod prysznicem
Na zmianę z wyżej wspomnianym żelem, stosuję żele pod prysznic ISANA. Aktualnie są nimi:
- Sensitiv dla skóry wrażliwej,
- z mlekiem i miodem dla suchej skóry. 
Produkty te są dla mnie idealne, ponieważ ładnie pachną i dobrze pielęgnują moją skórę, która jest nawilżona, delikatna, a zapach pozostaje czasem nawet do rana (w zależności czy rzucam się po łóżku czy nie).

Pielęgnacja po prysznicu

Od zawsze najważniejszym krokiem - po wyjściu z wanny czy spod prysznica - pielęgnacyjnym jest nałożenie balsamu, by skóra była delikatna, nie miała przebarwień i ładnie pachniała.
Zdjęcie kosmetyków używanych po prysznicu
W czasie ciąży każda kobieta martwi się, że będzie nieszczęśliwą posiadaczką pasków miłości na brzuszku, ponieważ akurat w tym miejscu nasza skóra jest bardzo rozciągliwa. Póki co rozstępów na brzuszku u mnie nie widać, mam je natomiast na biodrach - to właśnie tutaj najmocniej przytyłam. Tyłek mam już tak pokaźny jak Kardaszianka, tylko że bez operacji plastycznych! Smaruję się tylko dwoma produktami. Przed balsamowaniem, sięgam po grecką oliwkę z Korany (którą miałam w Pudle Malucha), która nawilża, natłuszcza i pielęgnuje wrażliwą skórę. Szybko się wchłania i jest moją bazą do nałożenia balsamu. A jak nieziemsko pachnie!

Stosuję pielęgnacyjny balsam przeciw rozstępom Palmer's. Jest on na bazie masła kakaowego wzbogacony witaminą E, masłem Shea oraz Bio C-Elaste. To trzecie jest kombinacją aktywnych składników tj. kolagen, elastyna, wąkrotka azjatycka, wyciąg ze słodkich migdałów oraz oleju arganowego. Balsam ładnie pachnie (Połówkowi śmierdzi i wtedy nie całuje brzuszka ani nie rozmawia z Dudusią), szybko się wchłania i działa. Na udach mam rozstępy, które przed stosowaniem tego balsamu były no zebrami. Teraz ich tak nie widać, są tak jakby wchłonięte  z czego się cieszę, bo mam bladą skórę i naprawdę było je mocno widać. Produkt ten jest wydajny. Ogólnie mam już trzecie opakowanie tego specyfiku. Na dzień dzisiejszy smaruję się dwa razy dziennie: rano i wieczorem. Z początku sparowałam się tylko wieczorem. Czytając opinie możecie spotkać się z narzekaniem na pompkę, która się zapycha. Ja takowego problemu nie miałam, dopiero gdy balsam był na ukończeniu musiałam przeciąć opakowanie i wybierać z dna kosmetyk, do którego pompka nie dochodziła.

Od czasu do czasu ujędrniającym balsamem do ciała Nivea smaruję resztę ciała, czyli ręce, nogi oraz plecy - ale to już zadanie dla Połówka. Taki od razu masażyk mały :D
Kosmetyki do pielęgnacji intymnej - zdjęcie stosowanych przeze mnie

HIGIENA INTYMNA

W czasie ciąży jak i po porodzie należy ze szczegółową troską dbać o higienę miejsc intymnych. Wiecie wtedy kobiety borykają się z naprawdę wielkimi upławami, które nie dość, że mogą poplamić bieliznę to czasem nieładnie pachną. Dlatego bardzo ważny jest dobry dobór kosmetyków intymnych oraz regularna zmiana wkładek higienicznych.
Kosmetyki z Intimei do higieny intymnej; tanie biedronkowe zamienniki
Na samym początku stosowałam emulsję do higieny intymnej Intimea oraz chusteczki do higieny intymnej również tej biedronkowej firmy. Są to bardzo delikatne kosmetyki, po które sięgam już od dłuższego czasu. Jednak w połowie ciąży stwierdziłam, że czas na jakieś zmiany i na wypróbowanie czegoś dla przyszłych mam.
Kosmetyki do higieny intymnej dla przyszłych mam
Teraz stosuję kremowy płyn do higieny intymnej Będę mamą od Lirene. Płyn ten delikatnie myje i odświeża miejsca intymne. Utrzymuje fizjologiczne pH, chroni przed podrażnieniami i zaczerwienieniami, łagodzi stany zapalne, wzmacnia naturalną ochronę oraz zapewnia uczucie świeżości przez cały dzień i noc. Na dzień stosuję delikatne chusteczki do higieny intymnej dla kobiet w ciąży i po porodzie Mama-Care od Efektimy za każdym skorzystaniem z toalety.

Zauważyłam, że ostatnio moje posty są bardzo długie, przez co mogę Was męczyć. To i tak mało do powiedzenia, bo na temat samej ciąży można mówić i mówić (już wiem co to znaczy być mamuśką, mimo że jeszcze Dudusia w brzuszku). Mam nadzieję, że moje posty przypadły Wam do gustu oraz że czasem służę pomocą. Także tak jak wspominałam na początku tego posta - może z czasem powstaną (że tak nazwę) artykuły z kosmetykami dla małych dzieci, które my razem z Młodą będziemy stosować. 

A Wy jakie kosmetyki stosujecie do codziennej pielęgnacji?
Pozdrawiam, Kinga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej!
Każdy bloger lubi wiedzieć czy to co tworzy jest fajne, więc jeśli Ci się podoba dany tekst lub chcesz podyskutować, to rób to pod notką, bądź na fanpejdżu pod postem informującym o blogowych nowościach.
Będzie nam bardzo miło, Wercia aż uściska Cię wirtualnie :)
Pozdrawiamy i cieszę się, że jesteś! ;)

Copyright © 2016 Celuj w 19 , Blogger